0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena.Har nu funderat ytterligare.FD35 = 660 om jag inte läst fel. Men den har ju sämre copvärde än 630?Varför bör man välja FD35 istället?630 är ju som jag förstått en villapump med allt vad det innebär på ljudnivå och allergifilter och bös. Sånt som inte är så noga i ett garage.Finns det någon pump, i samma prisklass (inköpspris) som lämpar sig bättre?Pumpen kan låta hur mycket den vill. Det jag är ute efter är runt 16 grader innetemp med så mycket enegribesparing som möjligt.Pumpen skall även köras i avfuktningsläge.Vad tror ni om att montera pumpen uppe vid taket alltså vid den högsta punkten och och sedan köra hög fläkthastigehet och på så sätt få ner den varma luften mot golvet?
Är den där Nocria ett mycket bättre val än FD35 eller?
vilket normalhus kräver 40w per kvadrat vid DUT? om vi räknar -15 som dut så ger en fd 35 strax över 4 kw vid dom temperaturerna.Vi har monterat luft/luft till bla ett stort bussgarage i höstas ca 400 kvm med ca 5-6m i takhöjd byggt på sent 90-tal.Där satte vi 4 Nocriavilket klarade det precis den vintern som va....Men visst sätt gärna en fd 35 och prova men det kommer inte att räcka...Lycka till