Hej VPF,
Installerade en CTC Ecoheat 13 för ca ett år sedan. Är själv ingen expert inom området. Har haft en del strul med "lågt brineflöde" troligtvis luft i systemet. Men det verkar fungera nu efter några åtgärder.
Nu till min fråga. Är det någon som har några bra riktvärden för CTC 13. Inställningarna för kurva är tämligen enkla. Det finns enligt min uppfattning bara två variabler som du ställer kurvan på. Dels framledn temp vid -15 samt vid vilken temp ute den skall slå av (har jag missat något?).
Har idag endast installerat utomhusgivare med funderar på att stoppa in en inomhusgivare också. Anledningen till att jag skulle behöva lite riktvärden och lite tips är för att jag tycket det är så otroligt varmt inne samt att jag är osäker på ifall jag skall ställa ner någon parameter för att få en effektivare uppvärmning alt sätta in en inhusgivare och styra hela huset från den.
Denna vecka har driften av pumen legat på ~10-11 timmar (ca 10-15 grader varmt ute) samt 44 starter. För några veckor sedan låg jag på 32 starter och 12h. Är detta normalt?
Huset är ca 310kvm från 50 talet.
Allt tips på intrimning av en CTC Ecoheat 13 mottages *hehe*
/Loket