0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag lyckades hitta en Uponor elpuch, finns det flera som gör såna?//Micke
Ser inte att fördelen med en el-push väger upp kostnaden om du har VP. Bättre att producera värme med COP 3-4 istället för COP 1.
Citat från: Castrol skrivet 22 mars 2010, 16:37:42Ser inte att fördelen med en el-push väger upp kostnaden om du har VP. Bättre att producera värme med COP 3-4 istället för COP 1.iofs bättre COP att köra med värmepump, men att bara värma upp ett rum med värmepumpen innebär otroligt många start och stopp.Har man en skaplig acktank så fungerar det ju bättre....
Ser inte problemet då jag antar att man även VP fixar varmvattnet.....
Har en vattenslinga på ca 70m i mitt badrum som är kopplat mot Ecoel o Ecoair 105,fungera perfekt.Att värma upp pannan sommartid måste man ju iallfall om man ska kunna duscha så,slingan är kopplad direkt mot pannan o ej mot radiatorsystemet.Trycker ut 30gradigt vatten i systemet(motsvarar 22 grader i mitt badrum året runt) o tappar bara 2 grader på 70m.Så istället för att använda push som ger 1 till 1 ,så får jag ut 1till 4 med värme pumpen.Snacka om att spara pengar,vore helt galet att inte använda systemet man investerat i fullt ut.