0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då är det svart! Timtid + servicebil mm, fattar inte, är du så rädd? Hur ska du åka fast?? Jaja..
det vore nog löjligt att ringa efter kyltekniker för att koppla ihop en qc, jag tycker gott och väl dom skulle vara befriade från certifiering..det är ju liksom inget som kan göras fel, däreot en vanlig pump måste man ha en del teknisk kunskap samt vara insatt i köldmediesystem för att klara av och göra en korrekt instalation. aldelles för många fattar ju inte varför man vacuumsuger eller hur man gör det på rätt sätt, och alltför många kan inte kona rör, men det brukar sluta med ett samtal till en kyltekniker..
Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32det vore nog löjligt att ringa efter kyltekniker för att koppla ihop en qc, jag tycker gott och väl dom skulle vara befriade från certifiering..det är ju liksom inget som kan göras fel, däreot en vanlig pump måste man ha en del teknisk kunskap samt vara insatt i köldmediesystem för att klara av och göra en korrekt instalation. aldelles för många fattar ju inte varför man vacuumsuger eller hur man gör det på rätt sätt, och alltför många kan inte kona rör, men det brukar sluta med ett samtal till en kyltekniker.. Japp och sen står man där efter att kylteknikern varit där med läckande rör och fet räkning i handen.Så köp QC så är du på torra land.
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:32:59Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32det vore nog löjligt att ringa efter kyltekniker för att koppla ihop en qc, jag tycker gott och väl dom skulle vara befriade från certifiering..det är ju liksom inget som kan göras fel, däreot en vanlig pump måste man ha en del teknisk kunskap samt vara insatt i köldmediesystem för att klara av och göra en korrekt instalation. aldelles för många fattar ju inte varför man vacuumsuger eller hur man gör det på rätt sätt, och alltför många kan inte kona rör, men det brukar sluta med ett samtal till en kyltekniker.. Japp och sen står man där efter att kylteknikern varit där med läckande rör och fet räkning i handen.Så köp QC så är du på torra land.då får du åberopa garantin!men pumpar som har qc saknar oftast vettig garanti, och dessutom är dom så jävla dåliga i övrigt..hade ME eller toshiba haft QC så hade det vart ett alternativ, och säkert hade det blivit populärt både bland hemfixare och kyltekniker, men varför har dom inte det? jo för att dom anser det vara en sämre lösning.
Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:49:59Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:32:59Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32det vore nog löjligt att ringa efter kyltekniker för att koppla ihop en qc, jag tycker gott och väl dom skulle vara befriade från certifiering..det är ju liksom inget som kan göras fel, däreot en vanlig pump måste man ha en del teknisk kunskap samt vara insatt i köldmediesystem för att klara av och göra en korrekt instalation. aldelles för många fattar ju inte varför man vacuumsuger eller hur man gör det på rätt sätt, och alltför många kan inte kona rör, men det brukar sluta med ett samtal till en kyltekniker.. Japp och sen står man där efter att kylteknikern varit där med läckande rör och fet räkning i handen.Så köp QC så är du på torra land.då får du åberopa garantin!men pumpar som har qc saknar oftast vettig garanti, och dessutom är dom så jävla dåliga i övrigt..hade ME eller toshiba haft QC så hade det vart ett alternativ, och säkert hade det blivit populärt både bland hemfixare och kyltekniker, men varför har dom inte det? jo för att dom anser det vara en sämre lösning.Och så kom det ett dålig inlägg....Vem behöver garanti, 2 år sedan är den betald. man har ju 3 års reklamationsrätt...Om igen, dessa finns inte med på försäkringsbolagets undersökning, det var bara dyra märkespumpar..
Citat från: hokanp skrivet 16 mars 2010, 20:55:21Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:49:59Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:32:59Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32jag vidhåller att kineser inte kan det västvärlden kan, och så hoppas jag det förblir!okunniga hempulare är samma sak som kineser, tror att dom kan men ska egentligen hålla sig undan.. tomte::Har ni tid så finns det personer som har en annan syn på asiatiska länder...[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C0jDJ-wsMYI[/youtube]
Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:49:59Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:32:59Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32jag vidhåller att kineser inte kan det västvärlden kan, och så hoppas jag det förblir!okunniga hempulare är samma sak som kineser, tror att dom kan men ska egentligen hålla sig undan.. tomte::Har ni tid så finns det personer som har en annan syn på asiatiska länder...[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C0jDJ-wsMYI[/youtube]
Citat från: ztrindberg skrivet 16 mars 2010, 20:32:59Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32jag vidhåller att kineser inte kan det västvärlden kan, och så hoppas jag det förblir!okunniga hempulare är samma sak som kineser, tror att dom kan men ska egentligen hålla sig undan.. tomte::Har ni tid så finns det personer som har en annan syn på asiatiska länder...[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C0jDJ-wsMYI[/youtube]
Citat från: Oskar P. skrivet 16 mars 2010, 20:14:32jag vidhåller att kineser inte kan det västvärlden kan, och så hoppas jag det förblir!okunniga hempulare är samma sak som kineser, tror att dom kan men ska egentligen hålla sig undan.. tomte::Har ni tid så finns det personer som har en annan syn på asiatiska länder...[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C0jDJ-wsMYI[/youtube]
jag vidhåller att kineser inte kan det västvärlden kan, och så hoppas jag det förblir!okunniga hempulare är samma sak som kineser, tror att dom kan men ska egentligen hålla sig undan.. tomte::
äsch jäkla fjålla han var då.. varför ska vi intressera oss för kineser, jag gillar inte kina för det utgör ett hot mot min livsstil.
Citat från: Oskar P. skrivet 17 mars 2010, 17:24:30äsch jäkla fjålla han var då.. varför ska vi intressera oss för kineser, jag gillar inte kina för det utgör ett hot mot min livsstil. Ja du är ju inte intressant för fem öre, smygrasister är bland det värst som finns