0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Undrar vem man kan be/törs fråga om att vacuumsuga en billig LL-pump man kan köpa t.ex hos Ö&B eller Cheapy.De ritktiga installtörerna vill väl hellst sälja sina pumpar.Jag bor i Karlskoga om nån har nåt tips.Tänkte köpa en pump för att värma garaget och då tvivlar jag att få lönsamhet på en dyr pump.
Jag ser då ingen förbrukningsskillnad mellan Atlasen för 4900:- och Cop 2.92, och köp QC om du vill ha en lätt installation och slippa kylkillen, samt att du ändå har garantier.Skulle inte köpa dyrare pump för garage..såg de hade på Elgiganten för runt 5000:-
Citat från: Rollar skrivet 15 mars 2010, 19:24:39Undrar vem man kan be/törs fråga om att vacuumsuga en billig LL-pump man kan köpa t.ex hos Ö&B eller Cheapy.De ritktiga installtörerna vill väl hellst sälja sina pumpar.Jag bor i Karlskoga om nån har nåt tips.Tänkte köpa en pump för att värma garaget och då tvivlar jag att få lönsamhet på en dyr pump.Köp en pump med QuickConnect-anslutning. Då kan du koppla in den själv utan vaccuumsugning. Dock är det inte lagligt, varför jag å det bestämdaste avråder dig från att lyda mitt råd.
Så dum kan ingen väl ingen vara??? Tillverkaren lämnar garanti på QC pumparna även om de görs själv, kylkillen måste ju skratta ihjäl sig! Tar 5min!! Och framkörningsavgift, 1 timme lär faktureras, samt bilen./A.
Har haft 2 Atlaspumpar!! Den första med manuell fläkt och nominell effekt 6kw, sen pajade den, och fick den nya modellen med QC, gick mycket tyst, men med konstig fläktstyrning, monterades ned och lämnades tillbaka efter 2mån, och pengarna tillbaka! Så 1.5år, gratis!!Mycket nöjd med Boschen, men tok för liten! Nominell effekt 4kw, vek in under -10.Nocrian konstig luftstyrning och lätt att isa igen, den enda pump av dessa 3st som gjort detta, hallgolvet skållhett!
Då är det svart! Timtid + servicebil mm, fattar inte, är du så rädd? Hur ska du åka fast?? Jaja..