Hejsan.
Jag är ny här och har frågor om min idiotiska värmepanna av märket Elektro Standard Aquaes 480A. Den skenar ibland upp som 17 i både från och tilledningstemperatur och sen så stänger värmeskyddet till pannan av sig som följd. Jag har skruvat upp cirkpumpen på fullt samt rensat slangarna och hela de interna systemet med nytt vatten. Mediet i pannan är påfyllt för några år sen också. Alla filtren är rena och trycket på manometern är rätt.
Jag har ventiler i taket i alla rum i min villa där värmen blåses ut med hjälp av ett luftaggregat som sitter i taket i anslutning till där pannan står.
Värmeskyddet löser ut lite hur som helst så jag kan inte komma med nått att den löser ut vid vissa tider, temperaturer eller så. Oftast så strular den när det är kallt ute och jag inte har stödeldat med min kakelugn. Men ibland jävlas den när det är varmare ute och när jag eldat så jag vet varken ut eller in då den i bland kan gå prickfritt i flera veckor, sen kan den få spel och nästan vägra att fungera utan att löser ut ett par gånger i timmen.
Är det bara att kasta ut eländet och handla sig en ny? Pannan är från 90-91.
Mvh//Matte.