0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fungerar maskinen?
Min vp lade av när jag upptäckte samma sak hos min maskin......Jag väntar till våren innan jag gör nå´t åt saken.
Jag vet ej orsaken.
En stor kaka med is på bakom vp:n som var ung 15x35, satt fast bakom gallret men lossade själv när jag skruva av gallret, det måste väl göra gott Thumbsup Vad heter det som ser ut som ett kyl på baksidan av vp:n och vad är den där lilla saken som sitter på gallret, den har iaf med värmekabeln att göra, censor av nåt slag kanske Bifogar bilder på maskineriet.
Citat från: joka83ed skrivet 07 mars 2010, 15:41:05En stor kaka med is på bakom vp:n som var ung 15x35, satt fast bakom gallret men lossade själv när jag skruva av gallret, det måste väl göra gott Thumbsup Vad heter det som ser ut som ett kyl på baksidan av vp:n och vad är den där lilla saken som sitter på gallret, den har iaf med värmekabeln att göra, censor av nåt slag kanske Bifogar bilder på maskineriet.Den lilla är en givare. Den heter T12 och känner av luftens temperatur som sugs in i VP. Jag är lite osäker på vad den exakt har för funktion förutom att mäta inluften i värmepumpen. Jag tror inte den har något med regleringen att göra. Exempelvis är det T2 (utegivaren) som styr när VP skall stänga av om det är för kallt ute, inte T12. Ser kanske konstigt ut, men så är det i alla fall på min IVT och vi har samma styr, Rego 800.Jag skulle föreslå att du förlänger fläktavfrostningstiden, dvs den tid som fläkten snurrar i samband med avfrostning. Alternativt ökar du intervallet för fläktavfrostning till exempelvis vid varje avfrostning. Du får laborera lite.Är ganska säker på att detta löser ditt problem.
Det kan mycket väl vara givaren som bestämmer när värmekabeln skall vara aktiverad. Det hade jag inte tänkt på.