0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bosch däremot tillberkas i Tranås ihop med IVT i deras fabriker, Bosch är en IVT fast med annan färg och klistermärken och IVT är ju ett kännt och tillförlitligt märke.
Taget från LG Therma:LG Therma LG H09 är en kraft full maskin på hela 9 kw inverter . Lg s luft/vatten är mycket enkel att kontrollera, det är i stort sätt bara att trycka på en on off knapp. COP på golvvärme 4,10 COP på radiator 3,26. H09 Har en liten utedel med en vikt på endast 52 kg , Driftsäkerhet ner till - 20-30 grader. Maskinen går på miljövänlig gas R410. Maskinens ytterdel är kopplad till en HYDRO box som i sin tur går att koppla till solpaneler och ack tank. Maskinen går även att koppla till befintliga system tex en gammal oljepanna eller pellets panna. H09 klarar att värma ett tapp vatten till 55 grader
Citat från: joka83ed skrivet 06 mars 2010, 15:00:18Bosch däremot tillberkas i Tranås ihop med IVT i deras fabriker, Bosch är en IVT fast med annan färg och klistermärken och IVT är ju ett kännt och tillförlitligt märke.Bosch tillverkar väl i Katrineholm? gamla Autoterm.
Jag trodde det skulle vara bra mycket fler åsikter än så här. Jag frågar för att jag behöver hjälp, kan ni inte hjälpa mig??
Tjena Mioman vet ej ifall du har låst dig vid vissa märken/fabrikat ? Köpte själv en Nibe split dec-09 nöjd än så länge. Har ej nåt att jämföra med men faktum är att elstegen gick för första gången när vi fick -22.5 ºC härom veckan förutom vid legionella körningar. Beror naturligtvis på mycket bla storlek på hus osv...Mvh tyke
Jag har redan sagt att han ska kolla thermia Jag skulle inte tvekat en sekund på att ta en bosch för therma Lg Men jag skulle nog kolla quantum oxå. Om Coca-Cola säger att dem är bra så är dem nog det. Jag ser ingen anledning att misstro honom. Han gillar Ecozon också så kolla på dem när du ändå är i farten. Men vill du ha det bästa så finns det bara ett märke. Thumbsup