0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Nej, de sa vid offerten att den inte ingick och inte behövdes. Men jag ser nu att den verkar ingå från papprena från Nibe (givare endast, ingen reglerfunktion).Skall ge mig på dem.Det är lite mycket hit and run över denna business. Intrimning och allt annat lämnar de över till kunder eller nördar som oss på detta forum.Ringde och pratade med Nibe, som var helt bestörta över hur de kunde lämna en installation med 70% cirkulationskapacitet (fabriksinställning) på ett gammalt rörsystem, som de tyckte snarare skulle ligga nedåt hälften av det./G
Hehe, uppdatera tråden med vad de sa när du påpekar att rumsgivaren ingår.
Nu har jag fått och installerat givaren. Har funkat alldeles utmärkt under två soliga dagar då den tryckt ned värmekurvan. Förstår inte alls varför man inte skall installera den. Mars-solen på mitt hus skulle göra det stekhett annars./G
Har de installerat strömkännarna?
Tror du kan testa att göra en fasföljdsprovning också, finns i servicemenyn om jag minns rätt. Har för mig att denna säger "fasföljd ej funnen" om de inte är installerade.
Citat från: mexitegel skrivet 09 mars 2010, 00:11:10Tror du kan testa att göra en fasföljdsprovning också, finns i servicemenyn om jag minns rätt. Har för mig att denna säger "fasföljd ej funnen" om de inte är installerade.OK, då har jag inte det. Är det brukligt att det installeras? Visste inget om det under upphandlingen, så det står inte i avtalet./G