0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
använd inte värmen på din nocria för då blåser utedelen kallt o då hinner aldrig isen försvinna på sjön
Vill man ha varmare än 22 gr inne, så behövs ev värme vissa sommarnätter i norra Sverige, men då är det Heatläge som gäller.Skulle aldrig i mitt liv ens komma på tanken att kyla med Pumpen, så varmt blir det aldrig, annars finns dörrar och fönster../A.
Citat från: Apan skrivet 19 februari 2010, 21:24:28Vill man ha varmare än 22 gr inne, så behövs ev värme vissa sommarnätter i norra Sverige, men då är det Heatläge som gäller.Skulle aldrig i mitt liv ens komma på tanken att kyla med Pumpen, så varmt blir det aldrig, annars finns dörrar och fönster../A.Men man kan väl inte snåla ihjäl sig? Andvänder du inte AC på bilen iheller för du vet väl att den drar mer bensin då.Bara en liten fråga vad kör ni för bilar? Kör själv med AC ofta både hemma och i bilen, har jag inte råd med lite vardagslyx va ska man då leva för?
DSverige är ett avlångt land, och som Apan skriver så tror jag inte att det är många i norr som kör den på AC på sommaren, Så varmt blir det nog inte!!Vanlig ventilation är det normala! Vi snackar inte medelhavsklimat..KALLA FAKTA: TORNEDALEN VARMAST I LANDET UNDER MÅNGA DAGAR FÖRRA SOMMAREN!!!
Citat från: marnyk skrivet 24 februari 2010, 00:44:13DSverige är ett avlångt land, och som Apan skriver så tror jag inte att det är många i norr som kör den på AC på sommaren, Så varmt blir det nog inte!!Vanlig ventilation är det normala! Vi snackar inte medelhavsklimat..KALLA FAKTA: TORNEDALEN VARMAST I LANDET UNDER MÅNGA DAGAR FÖRRA SOMMAREN!!!Javisst, det finns orter här som ibland är varmast i landet under några dagar och oxå kallast i landet under ett par dagar under vintern, oftast på grund av att dom ligger i en "gryta"!Har själv bott på sådana orter!MEN HALLÅ!!!! Det jag poängterade var att i norr så är behovet av att använda AC i hemmet minimalt, det räcker att man har öppet ett fönster/en dörr och vädrar!men norr menar jag inte Umeå tex, utan höj blicken 300-500km till...Har du en sluten lokal, typ kontor i exponerat solläge så kanske behovet finns!Eller om du bor i Skåne, som vissa i tråden gör...Kass jämnförelse att relatera till bilar och AC ... Hur mycket snabbare värms en bil upp i solen jämfört med ett hus..eeehh ??.//A