0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Halloj,Nu är ju sommaren långt borta känns det som men jag tänkte ändå passa på och fråga.Hur länge är det värt att köra LLVP:n på sommaren. Tänkter mest innan dyngs temperaturen är över 20.Är det fortfarande värt att köra på när det är under 20 grader ute eller ska man slå på el elementen igen? Det krävs ju inte så mycket att hålla temperaturen uppe.Har sett att det diskuterats en del om att pumpen drar en del i uppstarten och jag kan tänka mig att den inte kommer behöva gå så länge när det blir varmare ute så det blir väl mycke på och av antar jag.
Det är lite som jag misstänkte med andra ord.Det man tjänar på ena sidan förlorar man på andra sidan. Frågan är när man vill ta kostnaden. Man kanske ska köra med öppet fönster där pumpen sitter så stänger den inte av sig..
Skulle aldrig i mitt liv ens komma på tanken att kyla med Pumpen, så varmt blir det aldrig, annars finns dörrar och fönster..
Vi har sällan varmt inne på sommaren, lite vädring, annars blir det varmt på övre plan, svårt och få upp kylan dit hursom..
Vill man ha varmare än 22 gr inne, så behövs ev värme vissa sommarnätter i norra Sverige, men då är det Heatläge som gäller.Skulle aldrig i mitt liv ens komma på tanken att kyla med Pumpen, så varmt blir det aldrig, annars finns dörrar och fönster../A.
hallå.... på sommaren använder man pumpen för att KYLA, inte värma... eller bor ni i jukkasjärvi???