0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Känns som denna tråd snart passar i Mitt i Naturen om det programmet existerar fortfarande
Jag är väääldigt förbryllad nu, jag har en back under min luftvärmepump för att sammla vatten i, häromdagen så blev den överfull och innehållet var is, jag drog ut backen och ... ja avföring såg det ju ut som ca 8mm i diameter, ingen mus isåfall alltså... allt var på toppen.. Jag tömde lådan och grävde bort all snö runt om och intill husgruden, vi har platta på mark så jag tänkte att de kanske har en gång utmed huset och värmer sig från den och visst, det såg ut som det var en gång där - den finns inte kvar, jag såg inga spår efter nån råtta där heller.Men idag när jag tömde backen så var det ännu mer i backen/lådan! Finns det utrymme för en råtta i den här storleken att bosätta sig vid kompressorn?! värt att notera är att vi inte har några råttor i huset som jag vet om iallafall, i förra huset fanns det gott om dem men det här huset är lite nyare och har inga uppenbara ingångar för nått i den där storleken, knappast för en mus heller...Nån som har varit med om att ha en snyltboende i sin pump?! Jag kan inte komma på nåt annat än att det bor en rackare däri som skiter rakt ner på bottenplåten och det rinner ut med smältvattnet när den avfrostar!
Now the shit has hit the fan