0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Imorse tog jag 2st koltrastar på bar gärning som drack vatten när pumpen avfrostade case closed då! betydligt bättre än en råtta iallafall!
Detta innebär att vi som har L/L pumpar gör fåglarna en god gärning, om bara fåglarna upptäcker det
Citat från: snillet skrivet 19 februari 2010, 12:30:04Detta innebär att vi som har L/L pumpar gör fåglarna en god gärning, om bara fåglarna upptäcker detJag har sett starar under min utedel. Jag antar att de var där och drack.Jag har även sett kattspår intill utedelen. Vet dock inte om de/den var törstig eller hungrig.
Det här var lite intressant.Något som många inte vet är att det är bra att ställa ut vatten som fåglar kan dricka på vintern, det FRYSER JU efter en stund men tro mig att står byttan på rätt ställe, och man fyller i vatten ett par gånger per dag, så efter ett tag är byttan välbesökt.Detta innebär att vi som har L/L pumpar gör fåglarna en god gärning, om bara fåglarna upptäcker det.De äter gärna snö annars, men vatten är bättre.
Citat från: snillet skrivet 19 februari 2010, 12:30:04Det här var lite intressant.Något som många inte vet är att det är bra att ställa ut vatten som fåglar kan dricka på vintern, det FRYSER JU efter en stund men tro mig att står byttan på rätt ställe, och man fyller i vatten ett par gånger per dag, så efter ett tag är byttan välbesökt.Detta innebär att vi som har L/L pumpar gör fåglarna en god gärning, om bara fåglarna upptäcker det.De äter gärna snö annars, men vatten är bättre.Om dom storätare av snö så ska jag öppna gallret på min LVVP så dom kan få smaska i sig lite snö, har lite snö i den som fallit från taket...