0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: drjukebox skrivet 20 februari 2010, 13:52:25Citat från: MGKea skrivet 20 februari 2010, 09:12:18Klart Acer inte är felfria. Nej ingen är felfri. Har inte haft speciellt mye problem med Acer.Det var bara supporten som totalsög. Ren Kafka-strategi. Så pass att jag aldrig mer kan köpa Acerprodukter.Be aware!Your mileage may vary.Då skall du nog se upp med HP också .... btw Dell är värst.
Citat från: MGKea skrivet 20 februari 2010, 09:12:18Klart Acer inte är felfria. Nej ingen är felfri. Har inte haft speciellt mye problem med Acer.Det var bara supporten som totalsög. Ren Kafka-strategi. Så pass att jag aldrig mer kan köpa Acerprodukter.Be aware!Your mileage may vary.
Klart Acer inte är felfria.
Då skall du nog se upp med HP också .... btw Dell är värst.
Sorry då! Men jag har jobbar med de flesta märken på marknaden och kan där av påstå att HP är inte bättre eller sämmre än andra. HP har klantat till det ett par gånger ... men Dell slår nog alla rekord.(Alltså jag säljer dator och hanterar därför fler datorer än vad många gör under sin livstid.)
Jo, men jag skulle inte vilja påstå att det faktum att man säljer datorer kvalificerar en för en neutral åsikt... Fråga Nibe vilken värmepump de rekommenderar... Jag har arbetat med inköp av datorer under en längre tid (dock inte nu längre) så har väl ungefär samma erfarenhet som du antagligen.När det gäller produkterna som sådana så tror jag varken HP är bättre eller sämre än genomsnittet, men när det gäller att få problem åtgärdade så anser jag att HP överträffar de förväntningar som man kan ställa och personligen skulle jag inte ett ögonblick tro att t.ex. Acer skulle ställa upp i lika hög grad för att göra mig som kund nöjd...
Mitt inlägg var inte menat som nån kritik till dig, skrev bara och berättade mina erfarenheter av HP (datorn alltså ) Skrev även att jag inte tror HP är bäst och att andra märken är sämre, tvivlar heller inte på din kompetens angående datorer..Va inte nån smutskastning jag va ute efter.
Citat från: joka83ed skrivet 01 mars 2010, 20:52:13Mitt inlägg var inte menat som nån kritik till dig, skrev bara och berättade mina erfarenheter av HP (datorn alltså ) Skrev även att jag inte tror HP är bäst och att andra märken är sämre, tvivlar heller inte på din kompetens angående datorer..Va inte nån smutskastning jag va ute efter.Nemas problemas! Ursäkta mig för att jag var lite för snabb. MVHMagnus
Jag är inte bunden till något märke. För mig gäller det att sälja RÄTT KVALITÈ åt kunden. Det har gått mest Acer genom åren och med tanke på antalet så är det sällan problem med Travelmate. Och när det vara ett fel har Acer åtgärdat inom rimlig tid. Att HP skulle vara duktigare ... Förstod att det skulle låta när jag nämde HP.... Sedan skall vi skilja på tillverkarnas företags- och konsumetmodeller.
Att HP skulle vara så otroligt mycket större än Acer var väl att ta i. HP:s korta PC-tron som störst är hotad av just Acer.
Att man som slutkund skall tala med din "ÅF" är väl ganska normalt.
DOA gäller oftas mellan ÅF och distributör. Men en del tillverkare har DOA till sin kund. När det gäller Acer så vill de nog se maskinen först innan de skickar en ny.
Finns inte en tillverkare som bedriver välgörenhet vad jag känner till.
Att support uteblir när man byter os är inte heller enbart unikt för Acer. Hp åker nog på det också.
Man skall också undvika att jämföra äpplen och päron. En Hp förtagsmaskin i jämförelse med en Hp från Onoff ... eller Acer .. Nästan alla maskiner som Onoff säljer är sina egan unika. Acer har också företagsmaskiner och de heter Travelmate.
Ridax: Vad är DOA för dig?
DOA=Dead On Arrival. Datorn fungerade inte som den skulle när den levererades till mig som slutkund. Istället för att behöva skicka in maskinen och vänta på att få den reparerad, så får jag istället en omleverans.