0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej cheetah.har du kopplat själv eller är det en vvsare som hjälpt dig?c-c
Citat från: cocacola skrivet 16 februari 2010, 22:32:52hej cheetah.har du kopplat själv eller är det en vvsare som hjälpt dig?c-cJag har inte gjort nåt! *händerna över huvudet*Alltså, vi har ingen värmeväxlare, utan pumpen kopplad direkt på tanken, men det vore en idé för att få tanken att räcka längre när man eldat, att koppla en mellanvärmeväxlare och ha glykolvatten i. Men som sagt, hela konceptet faller på att värmepumpen skiter fullkomligt i vilket media man har i röret, är det +2 eller lägre så kör den laddpumpen med jämna mellanrum.
Tack cheetah!Är det bara fläktens varvtal förutom laddpumpen som styrs av samma tempgivare?I så fall är det ju enkelt att styra fäkten med en separat termostat och relä.
OK! du vill altså att laddpumpen bara skall gå då pumpen är igång??? och laddpumpen drivs av din 2010??
Citat från: Johnson skrivet 21 februari 2010, 14:47:00Nä, det är väl förresten kompressorvärme, stopptemperatur, balanstemperatur (när den ska tillåta tillsats), eventuell värmekabel med mera som styrs av den också, så riktigt så enkelt är det nog inte, trots allt. Kom jag på.[
Citat från: cheetah1 skrivet 21 februari 2010, 15:40:48Citat från: Johnson skrivet 21 februari 2010, 14:47:00Nä, det är väl förresten kompressorvärme, stopptemperatur, balanstemperatur (när den ska tillåta tillsats), eventuell värmekabel med mera som styrs av den också, så riktigt så enkelt är det nog inte, trots allt. Kom jag på.[Då kan man tydligen inte komma längre den vägen. Någon lösning på problemet kan jag inte komma på så den får väl vara ifred så länge.