0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sätt dem så de inte stör varandra, men svårt ändå, vill inte ha nån utedel nära sovrumsvägg../A.
Inte lätt det här, en "skånelänga" med dörrar till tusen! Lånade din bild och la till "mina tips".En innedel i vardagsrummet är väl inte att rekommendera även om många har det och det finns "tysta" innedelar.Ska man få ut värmen i huset måste man ha lite fart på fläkten = ljud.Man vänjer sig vid ljudet men i "tv-rummet" vill åtminstone inte jag ha något "susande".Kommer säkert fler tips under kvällen. Thumbsup
En variant är under trappan, rördragning genom det "lilla rummet" till utedelen.Innerdelen blir lite "inbäddad" och hörs (kanske?) lite mindre.Borde kunna bli en "cirkulation" av värme upp till övre plan, någon får rätta mig om min teori är fel.
Ja duscha bör man ju göra ibland! Rören kanske kan gå längs med och under trappan till utedelen?Borde bli tillräckligt med fall för dräneringsslangen om du vill köra kyla i sommar.
Då får du nog "köra" med placeringarna enligt din första bild.Lycka till!
Jag hade tvekat att sätta en pump precis över tv-soffan. Även om man sänker hastigheten får man ett drag i nacken vilket inte är speciellt mysigt. Även vi har vår pump i vårt rektangulära vardagsrum, men mittemot soffan. Med den placeringen kan vi köra fläkten på 4:an utan att det stör för mycket.
Tror du att det är ok att ha inerdelen placerad 2 m till hö om soffan med tanke på draget?