0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
100Hz krävs på en LCD-TV för att du skall få något så när bra rörelseupplösning!Med 50Hz har du ca 300 linjers upplösning och med 100Hz runt 600linjer.De senaste apparaterna med 200Hz och eller blinking backlight i kombination (400Hz) klarar en rörelseupplösning på "fulla" över 1000linjer.En plasma har i stort sett altid mer än 800 linjers rörelseupplösning och oftast över 1000 linjer, och då räcker det med 50Hz!!!På en plasma används 100Hz precis som på en CRT för att minska flimret i första hand och på de senaste om man så vill bildinterpolering också.(Det där 600Hz Panasonic med flera snackar om kan ni glömma för det handlar om ngt helt annat, Pioneer hade redan för ett par år sedan 800Hz)
Mm, jag ska inte vara sämre än att jag erkänner att jag kanske gick på lite i onödan igår, som även syntes i en annan tråd, hrrm... Hursomhelst, förklara gärna hur exakt det går till när det försvinner linjer från TV-skärmen utan att det syns. Jag trodde bara det var CRT-skärmar till datorer som hade funktioner för att fysiskt ändra upplösning under drift...
Jobbar du på Phillips eller LG eller varför detta samsung ogillande. Samsung gör bra grejer helt enkelt. Hade en ericsson mobil ,den sög, bytte till samsung Jét funkar fint. Samma med TV;n
Bildsök på google med LCD och burn in...Ett exempel:http://www.ronnypries.de/wp-content/uploads/2009/01/burnt-in-lcd.jpgOch jag har själv sett ett par LCD-monitorer 20" som haft "inbränningar", de har stått med ett rapportsystem med ifyllnadsfrågor konstant i ett år.Jag har tom egna foton på det om du är intresserad?
Bra att veta om HD-tv via Boxer/marknätet.Det finns ingen produkt idag som klarar nya DVB-T2 standarden som redan testsänder i Sth.Det som finns idag är DVB-T där man t.ex. kör HD i MPEG4, men detta system ska skrotas till förmån för DVB-T2 som har en annan typ av modulation. De apparater som idag säljs med en CAM-anslutning på baksidan måste då bestyckas med ännu en ny box då modul-uttaget i TV:n inte är gjord för denna teknik. Vad jag har förstått lär inte dessa apparater dyka upp förräns tidigast 2011-2012, men Radio-TV-verket har i praktiken redan klubbat för detta system.Så varför köpa en burk idag år 2010 som är passé 2012 (2 års avskrivning).Gå till sidan 10 och framåt i bifogad df och bese eländet:http://www.rtvv.se/_upload/Nyheter/pdf/Strategi%20för%20marksänd%20tv%20-%20version%203.0%20med20bilaga201.pdf
Bra att veta om HD-tv via Boxer/marknätet.Det finns ingen produkt idag som klarar nya DVB-T2 standarden som redan testsänder i Sth.Det som finns idag är DVB-T där man t.ex. kör HD i MPEG4, men detta system ska skrotas till förmån för DVB-T2 som har en annan typ av modulation. De apparater som idag säljs med en CAM-anslutning på baksidan måste då bestyckas med ännu en ny box då modul-uttaget i TV:n inte är gjord för denna teknik. Vad jag har förstått lär inte dessa apparater dyka upp förräns tidigast 2011-2012, men Radio-TV-verket har i praktiken redan klubbat för detta system.Så varför köpa en burk idag år 2010 som är passé 2012 (2 års avskrivning).Gå till sidan 10 och framåt i bifogad df och bese eländet:http://www.rtvv.se/_upload/Nyheter/pdf/Strategi%20f%C3%B6r%20marks%C3%A4nd%20tv%20-%20version%203.0%20med%20bilaga%201.pdf