0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På den sidan jag inte ha skottat är det inte mycket snö.Kanske 20-30 cm.Sidan jag skottade hade över 50cm vid nocken pga snö
Eftersom jag själv räknat på taket till min utbyggnad så vågar jag inte gå ut på det och skotta ;-)
Sundsvall ligger i snözon 3.5. Enligt SMHI så väger vindpackad snö 200kg/kvm. Om taket är dimensionerat efter gällande regler så skall det klara 1.75 meter vindpackad snö * omräkningsfaktorn...Om man har problem med 30cm så är det nog dags att nussa advokaterna på byggnadskonstruktören... --/
Citat från: purjo__ skrivet 08 februari 2010, 14:52:07Sundsvall ligger i snözon 3.5. Enligt SMHI så väger vindpackad snö 200kg/kvm. Om taket är dimensionerat efter gällande regler så skall det klara 1.75 meter vindpackad snö * omräkningsfaktorn...Om man har problem med 30cm så är det nog dags att nussa advokaterna på byggnadskonstruktören... --/Rätt många konstruktörer eller byggherrar för hus i sverige är redan ur tiden ...
Citat från: MGKea skrivet 08 februari 2010, 15:00:23Citat från: purjo__ skrivet 08 februari 2010, 14:52:07Sundsvall ligger i snözon 3.5. Enligt SMHI så väger vindpackad snö 200kg/kvm. Om taket är dimensionerat efter gällande regler så skall det klara 1.75 meter vindpackad snö * omräkningsfaktorn...Om man har problem med 30cm så är det nog dags att nussa advokaterna på byggnadskonstruktören... --/Rätt många konstruktörer eller byggherrar för hus i sverige är redan ur tiden ... Krossade under rasmasorna?