0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tidigare om åren uppfattades väl Panasonic som lite top of the line. Funderar om dom har några vettiga maskiner som kan jämföras med Fujitsu nocria, Toshibas RAS-serie eller ME som verkar bra med VBAH 25/35 Verkar mest som att dom är populära men är dom bra
Citat från: kluven skrivet 26 januari 2010, 18:22:32Tidigare om åren uppfattades väl Panasonic som lite top of the line. Funderar om dom har några vettiga maskiner som kan jämföras med Fujitsu nocria, Toshibas RAS-serie eller ME som verkar bra med VBAH 25/35 Verkar mest som att dom är populära men är dom bra Jag har exakt samma funderingar. Efter att ha läst drösvis med inlägg om alla möjliga fel/problem för deras stora flora av modeller undrar jag vad det är de har som drar. T om de som är insatta i det hela verkar inte backa för att fortsätta "investera" i skräpet. Verkar lite mysko faktiskt. OK, de är ju ofta 1-2 tusenlappar billigare för samma effekt men priset är ju inte allt, och speciellt inte när det är kallt.
Nästa pump är nog inte en Panasonic om inte någon "PanasonicRaffen" övertygar mig om deras förträfflighet förstås.
Citat från: kluven skrivet 26 januari 2010, 18:38:51Nästa pump är nog inte en Panasonic om inte någon "PanasonicRaffen" övertygar mig om deras förträfflighet förstås. Han var visst det innan han bytte till Toshiba. Går nog att söka för den som vill. tomte::Jag vet inte vad du menar med "mervärdet"? Förstår möjligtvis om du hade skrivit "flervärdet", fast jag tycker nog ändå att en (levande) fågel i handen är bättre än 10 (döda) i (VP-)skogen.
Förvisso har undertecknad bara "Fulpumpar" på resumén men vill investera i en "dyrpump" som omväxling
Om det hade sålts lika många Toshibor eller Mitsubishi Electric av tex FA eller KA så hade det drällt av inlägg på dom också angående fläktmotorer på dom lite äldre modellerna
Du får väl öppna och titta på din fläktmotor Ubbe0
Problemet i sig var väll inte fläktmotorn (lagrena) utan att den var infäst i ett jordat chassie och det uppstod krypströmmar genom lagren mot lindningarna i motorn, det var väll det man gick runt genom att montera keramiska lager iom att dom isolerar i stället för leder ström.
Och i slutänden så är det lagren som ger upp pga krypströmmen, inte själva motorn?