0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
H11 brukar ....följas av felkoden H16 litet senare.I så fall kommer felet H16 igen oftare och oftare. Tag kontakt med den du köpt pumpen av. Panasonic Nordic har utökad 5-årsgaranti på H16 fel.Jodå, även om E9DKE inte är någon "Superpower" precis, så lämnar den god värme även under -20 ºC. Iallafall mina.
Update igen. Fläkten går på lägsta farten, spelar ingen roll vad jag sätter den på, och det kommer bara ljummen luft.Kan detta ha med H16 att göra iallafall?Jag skickade ett mail till H16 supporten, får se vad de säger.
"Det finns inget fabriksgaranti på våra pumpar utan garanti och liknande är ett avtal mellan slutkund och säljare. H11 indikerar fel på fyrvägsventilen, du kan kontakta en kylfirma för att få bukt på problemet, de kan förse dig med prisuppgifter på reparation."
Citat från: 855 skrivet 27 januari 2010, 16:36:00"Det finns inget fabriksgaranti på våra pumpar utan garanti och liknande är ett avtal mellan slutkund och säljare. H11 indikerar fel på fyrvägsventilen, du kan kontakta en kylfirma för att få bukt på problemet, de kan förse dig med prisuppgifter på reparation."Du kanske skulle ha avvaktat att maila dem tills du fick ett klart H16. När det gäller (ev.) H16 borde väl det täckas av tillverkaren dvs. Panasonic iom att det är ett konstruktionsfel/fabrikationsfel, samt att det då bör åtgärdas enl. vad som normalt brukar benämnas fabriksgaranti, men det kanske inte är så iofs. Det lär ju finnas flera här som kan ge dig lite input ang. den biten då det är många som har haft H16 här.Fick du inget tips om var VP:n kunde vara köpt med ledning av serienumret? Bara en hänvisning till en webbadress??
Rörigt är bara förnamnet. Insåg iallafall att med felsökning ( ca 2500:-) och utbyte av eventuella delar Ventil= 4000:-) (Pump=9000:-) blir det nästan billigare att köpa en ny värmepump, och då ett annat märke.
Varmvatten ! Bryt strömmen bara.Gjorde det nyss på min IVT som drabbats av stort snöfall o pendlande temperaturer sista dygnet.Is i tråg och upp på lamellerna. Ny blåser den på som värsta torkskåpet