0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaren! ThumbsupCarl N: Har du någon länk till den manualen du saxat bilderna?hulta: Enligt manuelen för EVC 240 står det så här:"Den totala vattenvolymen är 240 liter varav 70 liter i dubbelmantelutrymmetoch 170 liter i varmvattenberedaren"Men det var kanske inte det du menade.Jag får nog ta och läsa på i ämnet så jag förstår skillnaderna mellan dom här alternativen....Men överhuvudtaget, tycker ni att det är en vettig investeringan att göra den här dockningen??/ R
HmmmmNu blev jag mer förvirrad...I manualen du postade Carl N, så är värmepumpen inkopplad med flytande kondensering.Däremot i denna manual: http://www.nibeonline.com/pdf/611597-9.pdf står det så här:"Värmepumpen ska kopplas så att den arbetar med fastkondensering."Är det något som har ändrats för dom nyare modellerna av EVC 240?
Angående installation så har jag hittat F2025-6 på nätet för ca 34000:-Installation har jag ingen aning om hur mycket det kostar. Men det kan väl inte kosta mer än 10000:-?Så i så fall har ju allt bara kostat 44000:-/ R
Lycka till, jag har dock inte sett nån som fått en VP installerad för detta pris
Tack för alla svar CiteraLycka till, jag har dock inte sett nån som fått en VP installerad för detta prisCarl N: Du menar att 10000:- inte räcker för installation?Priset du uppgav, 80000:- för värmepump och installation, blir ju en installationskostnad på 46000:-(Pumpen kostar ju bara 34000)!!Är det verkligen rimligt?/R
du behöver en cirkpump lite rör och kopplingar isolering mm elektriker har för mig att jag läst att de betalade runt 70000 för en sådan installation men det var innan rot avd du kanske hamnar runt 60000 nu.Jag har för mig att jag hamnade på runt 55 till 60 när kompisen som är rörkrökare installerade min men då ingick en vv beredare för 5000 samt att jag bytte alla säkerhetsventiler,backventiler på pannan samt monterade ny expansion mm