0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,har precis köpt ett hus och har cs-e9ckp + cu-e9ckp5. Det har fungerat bra i en månad men det har vid tilfällen låtit mycket från utomhusdelen. Nu så slår jordfelsbrytaren till och jag de går inte köra. Jag provade med att koppla ur nyinköpt frys för att se om det var något sådant men har felsökt och det är luftvärmepumpen. Jag har tidigare försökt starta den och då har den fungerat bra någon timme men nu när jag sätter på den slår den på bara efter ett par minuter. Det som jag tolkar som missljud från utomhusdelen sker inte hela tiden.Någon som har något tips så att man får lite värme i kylan ?MvhSebastian
Hej igen,tack för era svar!Jag har äntligen öppnat utedelen och hittat en värmekabel i tråget. Jag provade med att lyfta bort kabeln från plinten för att se om det var den som orsakade problemet, men desvärre så slår fortfarande jordfelsbrytaren till efter ett par minuter. Såg också att det var isfritt i tråget med tanke på det missljud som varit vid tillfällen.I och med att det gått bra att ha den kopplad till jordfelsbrytren tidigare, så vet jag inte om det är en bra idé att koppla från den. Det har ju iaf fungerat bra i en och en halv månad med jordfelsbrytren kopplad på. Jag har beställt service nu och hoppas att de kan hitta felet, de trodde att det lät som kompressorfel. Blir det rackarns dyrt nu? MvhSebastian
Tack igen för tips!Sitter och funderar på om det kan vara så att det är för lite kylvätska i systemet? Fick redan på att en service var gjord för ett år sedan och att det var Ok. Det behöver ju inte betyda att den skulle vara hel men service är gjord för ett år sedan iaf.Vad gäller kylvätskan så funderar jag på om kanske kompressorn får problem om det är för lite kylvätska och att kompressorn inte orkar med. Att det kanske är därför jordfelsbrytaren slår till.Gissar att jag kommer få ett förslag att köpa nytt....MvhSebastian