0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det ingen risk att hallen snabbt blir uppvärmd och nocrian trottlar ned medans valven begränsar luftcirkulationen så att jag har en temp i hallen och mycket svalare i ytterändarna av de stora rummen??
Kan nog finnas en viss risk. Även om man kör Nocrian på manuell fläkt så anpassar den hastigheten beroende på värmebehovet, dvs fläkthastigheten sänks då och det kan bli svårare att få ut värmen tack vare det.
Så vart hade du satt innedelen om du fick välja? alla tips är välkomna
Att värmen i hallen skulle stänga ner innerdelen tidigare tror jag inte riktigt på, du har ju en trappa upp till övervåningen så då stiger ju värmen upp, och med snedställd innerdel kan du då även få så mycket tryck att du ev kan värma upp övre våningen också. Om det nu är så att hallen skulle bli avsevärt varmare än de andra rummen intill borde man ju kunna flyta temp-sensorn, så har jag gjort-jag flyttade ner den snett under innerdelen och fick jämnare värme.
Om det nu är så att hallen skulle bli avsevärt varmare än de andra rummen intill borde man ju kunna flyta temp-sensorn, så har jag gjort-jag flyttade ner den snett under innerdelen och fick jämnare värme.
Citat från: Art Deco skrivet 15 januari 2010, 09:31:09Om det nu är så att hallen skulle bli avsevärt varmare än de andra rummen intill borde man ju kunna flyta temp-sensorn, så har jag gjort-jag flyttade ner den snett under innerdelen och fick jämnare värme.Jo det är ju en lösning om det ev. skulle bli problem med att det blir för varmt där innedelen sitter.