0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
man kan även göra på ett enkelt sätt, som inte tar hänsyn till reaktiv effekt.har man 25Ampere 3-fas och vill veta effekten så tar man 25*690=17250Watt
Måste ha sovit gott...på lektionerna i ellära. Om man har 3 st 20A säkringar och någorlunda jämn belastning på faserna. Kan man då ta ut max 690*20=14kW i kåken? Antar att det förutsätter 400VEller 220*3*20=13 kW? Antar att det förutsätter 380/220V
Har man "gamla" Diazed(stavas väl så ?)säkringar "Proppar" så har man en del extra man kan ta ut i topparna på effekt, kan vara bra att veta.1.8xAmperetalet har jag för mig är man kan kräma ut en kort stund med dem, de är myyycket tröga.En modern dvärgbrytare är väsentligt snabbare, så t.ex. jag själv behåller gärna "propparna" så länge det är möjligt då jag ibland kör 3fasmaskiner samtidigt som tanten lagar mat... samtidigt som... en massa andra saker.Upp till 1.5xAmperetalet kan man plocka under ganska lång tid över dem, kommer tyvärr inte ihåg de exakta tiderna...
Har man "gamla" Diazed(stavas väl så ?)säkringar "Proppar" så har man en del extra man kan ta ut i topparna på effekt, kan vara bra att veta.