« Svar #16 skrivet: 13 januari 2010, 14:33:31 »
Jag blir dock inte riktigt klok på vad man skall göra med RT11 förutom att öppna innedelen & lossa kretskortet. Är detta ett "fulhack" eller en åtgärd som ME tagit fram? några nackdelar/bieffekter?
Det är en modifiering som lurar innegivaren att tro att temperaturen är högre och tipset kommer ursprungligen från en annan forummedlem (och för ett annat fabrikat).
Om du vill kalla det för fulhack är det OK för min del, jag kallar det hellre modifiering.
Den kontakten det gäller är lite öppen på den sidan där sladdarna går in, vilket gör att det går att stoppa ner motståndsbenen intill resp. sladd. Det som händer då är att den totala resistansen ändras.
Med "fulhack" menar jag: icke officiellt supportat av tillverkaren. Men däremot kan det vara fullt funktionellt.
Om man förändrar resistansen på inomhusgivaren. Hur blir det då med fjärrkontrollens temperaturinställning? För jag antar att den inte kommer gå att stega ner till 10 Grader? Fungerar det att stega från 10 grader till 30 grader? Eller behöver man ha en extra brytare för att kunna slå på/av denna innegivar resistansmodifiering?

Loggat
// Fredrik
Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E2 (Installerad 2021-09-27) ((Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E1 Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04, utbytt 2021-09-27)). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City