0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
om jag installerar den längst in så varmluften blåses mot dörr/port så hamnar utedelen under det utbyggda skärmtaket inne i hörnet (ska dock få den så fri som de medföljande slangarna medger), rätt luftigt o högt i tak där och den sitter helt skyddad från snö/regn men det kanske ändå försämrar effekten med tanke på den stora takytan.sätter jag den direkt i början av garaget så kommer utedelen att hamna på den högra långsidan och mynna ut mot "innergården", och jag tror att hela garage och förråd/vedbod kommer bli en stor förstärkare av utedelens oljud.. (jag vet dock inte hur högt denna utedel låter, det kanske är försumbart)
yes, den kommer att hamna så högt som möjligt.Jag har fått mycket varningar angående isbildningen.går detta att lösa på något smidigt sätt mha en uppvärmd slang eller nåt likn så man får ut vattnet ett par meter ifrån kompressorn? eller något annat för att underlätta det hela?
okej, en colix inhandlas imorrn på jula och ska tillverka ett väggfäste på jobbet.. hur långt ifrån vägg bör utedelen sitta?sen undrar jag vart man hittar nån pålitlig effektmätare för att plugga in mellan pump och vägguttag?
jag hänger inte med?menar du att jag ska mäta före och efter flytten av pumpen eller?jag undrade vad ni tror om värmespridningen när ja flyttar innedelen från kortsidan till långsidan.