0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fick svar från pana att värmekabel inte ingick till utbytes enheterna utan det fick jag stå för och då såg jag lite rött.Så jag skickade en reklamation till med hänvisning till konsumentköplagen som såg ut så här Här med reklamerar jag värmepumpen med stöd av konsumentköplagen eftersom den inte kan användas till det den är avsedd till utan man måste avisa den manuellt med varmvatten för att fläkten inte ska ta i isen.http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/ När är varan felaktig?Din vara är felaktig om: den inte kan användas till det den ska användas till, som till exempel ett regnplagg som inte står emot regn. Undrar hur dom hanterar det om jag låter fläkten ta i isen.Är ju knappast mitt fel utan måste ju vara ett klockrent garanti ärende tycker jag.
min pump går aldrig mer än på del last även om det är 20 minus...
Skulle gärna vilja ha åsikter om prestanda på pumpen före och efter H16.
Citat från: Göran.w skrivet 07 februari 2010, 12:10:05min pump går aldrig mer än på del last även om det är 20 minus...Jodå, innerfläkten varvar ner i svår kyla därför att Pana's tekniker inte vill blåsa ut fesljummen luft.Så elektroniken anpassar innefläktvarvet efter värmetillgången ÄVEN om det skulle vara effektivare att låta den blåsa på max. 42ºC luft i rörelse känns iaf ngt varm, 32ºC luft i rörelse inte så varmt.En komfortgrej.... (är min gissning baserat på att utomhus snurrar kompressorn på MAX iaf)
Min pump varvar inte upp när det är -20 för den är så kraftigt över dimesionerad så den tom går i on-off drift runt 0 grader