0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur vet Panasonic eller jag för den delen om det är H16 problem?
Jag har fått stopp på min pump med timerlampa som blinkar. Utedel från maj 2005. Hur vet Panasonic eller jag för den delen om det är H16 problem? Jag kollade inte ev. felkod utan bröt strömmen och slog igång igen. Nu finns iaf ingen kod i fjärren.
Kanske var det dumt...att inte kolla felkoderna direkt när den stannade. Jag själv kollade felkoderna och när jag såg H16 anmälde jag omedelbart till installatören. Sedan startade jag om, och H16 kom tillbaka efter några veckor. Oftare och oftare.Efter cirka 4 veckor kom en reparatör, kollade H16 felkoden och åkte hem igen. Efter ytterliggare 8 veckor med mycket tjat fick jag utedelen utbytt till en ny.
Görs det fortfarande byten av utedelar med H16?
Citat från: dislund skrivet 04 januari 2010, 13:22:03Görs det fortfarande byten av utedelar med H16?Den förlängda kompressorgarantin för H16 problematiken gäller 5år från inköps/installations datum.
Citat från: frav skrivet 04 januari 2010, 17:11:50Citat från: dislund skrivet 04 januari 2010, 13:22:03Görs det fortfarande byten av utedelar med H16?Den förlängda kompressorgarantin för H16 problematiken gäller 5år från inköps/installations datum.Hej...såg att du hade en gammal E9DKE. Jag har en som installerades i juni 2005 och är tillverkad i första kvartalet 2005. Den sägs (av en installatör från V&S, som bytt massor av H16) vara för gammal för att drabbas av H16. But... You never know!Händer det så händer det naturligtvis när man behöver den som bäst.
Citat från: larryd skrivet 04 januari 2010, 17:25:16Citat från: frav skrivet 04 januari 2010, 17:11:50Citat från: dislund skrivet 04 januari 2010, 13:22:03Görs det fortfarande byten av utedelar med H16?Den förlängda kompressorgarantin för H16 problematiken gäller 5år från inköps/installations datum.Hej...såg att du hade en gammal E9DKE. Jag har en som installerades i juni 2005 och är tillverkad i första kvartalet 2005. Den sägs (av en installatör från V&S, som bytt massor av H16) vara för gammal för att drabbas av H16. But... You never know!Händer det så händer det naturligtvis när man behöver den som bäst.Om inte jag minns fel var min h16 från 2005.01. Fick den bytt för några år sedan så jag kan minnas fel dock.
Hej!Det skall bli intressant att se hur det hanteras samt vad du får för något i utbyte. Har du tid & lust så får du gärna "blogga" hur ärendet förlöper i denna tråd, så vi som "väntar på H16" vet hur det kan gå till.