I inställningarna skulle jag ändra "Elpanna" till 40º och "Elpanna nedre" till 60º. Därför att i övre pannan går alltid elpatronen in och håller temperaturen 7º över börvärdet, så man behöver inte sätta något högt värde här, om man inte har problem med varmvatten. Nedre pannan kan aldrig värmas av elpatronen, så länge pumpen är tillkopplad, men när pumpen kopplas bort, går elpatronen in, och då vill man att elpatronen ska hålla minst lika hög temperatur, som pumpen gjorde innan den stoppades.
Gör man så här, kan man försöka att koppla bort elpatronen eller sätta ner ner effekten till 1,5kW eller 3kW, och se hur långt pumpen klarar värmen. När man väl vet vid vilken temperatur pumpen inte klarar värmen utan kopplas bort, bör man sätta in denna temperatur som "min utetemp". Stannar pumpen vid -9º exempelvis, bör man ha -9º som min utetemp, annars går inte undre patronen in. Den går inte in förrän pumpen stoppa på grund av att utetemperaturen blir lika låg, som värdet i "min utetemp". Stoppas pumpen på grund av för hög retur på VPin, kopplas inte bort, den stoppas bara pga hög temp och elpatronen går inte in.
//Ronnie