0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Hej UlfonsJag skulle bra gärna vilja veta vad du har gör inställningar på din Co2, jag har nämligen sjukt höga elräkningar på min 4,5 Kw. Denna ska försörja ett kejdehus på 158 m2, men det är endast på bottenvåningen vi har golvvärme (ca 90 m2), inga radiatorer som den försörjer. Min elpatron är i gång i stort sett dygnet runt. I december hade vi en förbrukning på 3100 Kw, och då är endast två vuxna, en treåring och en 6 månaders baby. Tvättmaskin och torktumlare används inte mycket och vi har inte många lampor tända.När man pratar med supporten i Malmö får man inget vettigt ut från dem, och detta är när man väl kommer fram till någon som kan svara. Har en kompis vars hus är med elvärme och en luft/luft pump, vatten beredare som är 40 år gammal. deras förbrukning i december var 1800 Kw
Eller köp en luftvärmepump, så får lv pumpen göra VV samt några få Rad. där inte luftpumpen når../A.
Jo håller med om golvvärmen, men köra 20gr på golven och resten med Luftvärmepumpen, blir nog mer ekonomi, tycker det låter som jättehöga siffror./Andreas.
Min elpatron är i gång i stort sett dygnet runt. I december hade vi en förbrukning på 3100 Kw, och då är endast två vuxna, en treåring och en 6 månaders baby. Tvättmaskin och torktumlare används inte mycket och vi har inte många lampor tända.
Citat från: Mikael74 skrivet 10 januari 2010, 23:46:24Min elpatron är i gång i stort sett dygnet runt. I december hade vi en förbrukning på 3100 Kw, och då är endast två vuxna, en treåring och en 6 månaders baby. Tvättmaskin och torktumlare används inte mycket och vi har inte många lampor tända.Själv hade jag en elförbrukning på 3356 kW under december i ett hushåll med två vuxna och en treåring.Förvisso med cirka 3 timmars duschande, ett tiotal diskmaskiner, ett trettiotal tvättmaskiner och lika många torktumlare.Tycker ändå det är katastrofalt mycket!På vintern är det en ren elpanna, anser jag.
Jag tycker denna pumpen får mycket skit . DEn funkar kanon för mig,men nu bor jag ju i Skåne .
Citat från: Mikael74 skrivet 10 januari 2010, 23:46:24Min elpatron är i gång i stort sett dygnet runt. I december hade vi en förbrukning på 3100 Kw, och då är endast två vuxna, en treåring och en 6 månaders baby. Tvättmaskin och torktumlare används inte mycket och vi har inte många lampor tända.Tycker ändå det är katastrofalt mycket!På vintern är det en ren elpanna, anser jag.
Citat från: nossip skrivet 11 januari 2010, 15:13:17Jag tycker denna pumpen får mycket skit . DEn funkar kanon för mig,men nu bor jag ju i Skåne .Den funkar säkert bra i ett hus med så litet värmebehov som ditt, 1,5 m3 olja. Samtidigt är det väl tveksamt om besparingen gör att inversteringen blir lönsam...Sture