0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur gör ni andra när ni reser bort. Man vill ju inte att pannan spetsar en massa när man inte är hemma och har koll.
Citat från: pirre skrivet 30 december 2009, 20:22:02 Hur gör ni andra när ni reser bort. Man vill ju inte att pannan spetsar en massa när man inte är hemma och har koll.Jag har varit borta över julen och dessa 10 dagar körde jag med pumpen med elpatronen avstängd. Hade 14 grader i huset när jag kom hem i morse och kör nu elpatronen för fullt för att komma ikapp. Har varit mellan -1 och -14 grader under tiden.Glöm inte att stänga vattnet och släppa trycket i ledningarna, kan vara bra om nåt går snett med pumpen
Skulle lätt köra luftpumpen, och sänka kurvan lågt på bergvärmen, så om luftpumpen havererar så ta vattenburna systemet över för att förhindra frysrisk./A.
Citat från: skuggan_pm skrivet 30 december 2009, 20:36:09Citat från: pirre skrivet 30 december 2009, 20:22:02 Hur gör ni andra när ni reser bort. Man vill ju inte att pannan spetsar en massa när man inte är hemma och har koll.Jag har varit borta över julen och dessa 10 dagar körde jag med pumpen med elpatronen avstängd. Hade 14 grader i huset när jag kom hem i morse och kör nu elpatronen för fullt för att komma ikapp. Har varit mellan -1 och -14 grader under tiden.Glöm inte att stänga vattnet och släppa trycket i ledningarna, kan vara bra om nåt går snett med pumpen Vilken inne temp ställde du då.