0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fungerar pumpen så ni som vet?
Citat från: sutarn skrivet 22 december 2009, 10:55:58Fungerar pumpen så ni som vet?Det ska tydligen vara så av någon anledning ja.
möjligen kan du koppla ur spjällmotorn, kan möjligtvis påverka avfrostningarna......nån som vet. hursomhelst låter det lite diktatoriskt att luften ska behöva spruta rakt ner vid värmedrift......är det så på alla Toshiba?
...är det så på alla Toshiba?
Toshiba? Jag pratar om fujitsu
Var inne igår på den lokala fujitsu återförsäljaren och fingrade lite på en nocriapump. Kan man placera den under ett fönster låt säga ca 35-40 cm från golvet och få luftstrålen rakt ut. Jag fick pumpen att blåsa så i enbart fläktläge men när jag testade i HEATläge så blåste luften bara rakt ner? Fungerar pumpen så ni som vet?mvh sutarn
Citat från: sutarn skrivet 22 december 2009, 10:55:58Var inne igår på den lokala fujitsu återförsäljaren och fingrade lite på en nocriapump. Kan man placera den under ett fönster låt säga ca 35-40 cm från golvet och få luftstrålen rakt ut. Jag fick pumpen att blåsa så i enbart fläktläge men när jag testade i HEATläge så blåste luften bara rakt ner? Fungerar pumpen så ni som vet?mvh sutarnOk. skumt att de missat den funktionen, går väl på de flesta andra pumpar...Jag nämde det i någon tidigare tråd om lågt monterade innedelar...Nej, Fujitsun blåser inte horisontellt i "HEAT" läge, jag kan kolla på ett ungefär när luftströmmen träffar golvet senare ikväll...baserat på olika höjdnivåer. Min innerdel är monterad på ca 1,8m höjd.Däremot i fläktläge så blåser den horisontellt och neråt, vilket är kanon när man eldar i kaminen och tak-temperaturen är över 30 ºC //A