0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Däremot i fläktläge så blåser den horisontellt och neråt, vilket är kanon när man eldar i kaminen och tak-temperaturen är över 30 ºC
I high power läge blåser Nocrian rakt neråt, men rakt fram går den inte att få.
Citat från: GammelMan skrivet 22 december 2009, 18:49:26I high power läge blåser Nocrian rakt neråt, men rakt fram går den inte att få.Skumt att de har "låst" inställningsmöjligheterna på detta sätt. Man vill ju kunna skjuta den varma goa luften så långt det går normalt.Måste vara en programmeringstabbe av Fujitsu.
I high power-läget så öppnar den spjällen för att optimalt med luft ska kunna flöda. High-power läget används endast för att höja/sänka temperaturen så snabbt som möjligt.
Citat från: gurravasa skrivet 22 december 2009, 19:34:21I high power-läget så öppnar den spjällen för att optimalt med luft ska kunna flöda. High-power läget används endast för att höja/sänka temperaturen så snabbt som möjligt.Hur funkar normalläget, det är väl det som är mest intressant kanske.
Går nocrian att sätta i taket? Ser det som mitt enda alternativ då jag inte har någon vägg för bra placering....
Nocira spekulant här, så vingen går inte att ställa rakt ut vid normaldrift?? Är ett litet måste här, eftersom luften även ska upp på övre plan, annars får man väl ta handen och justera spjället försiktigt uppåt..Hur funkar fläktstyrningen för er? Blåser fläkten på, eller måste börvärdet ligga högt för att fläkten skall snurra på? Med inställt värde på 20gr, hur går fläkten när detta är uppnått?/A.
Hmmm ok Krister jag visste inte att det gick att montera i tak......hur har dom löst det med kondensvattnet vid kyldrift?