0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jaha? Vad har sommarförbrukning med det att göra? Förra vintern orkade den gamla skitpumpen! För 4900:-!Vi ligger på 20-25gr inomhus, 25gr i hallen där pumpen sitter, och höjning med 1gr kostar ca 5%!En värmepump skall orka med öppen planlösning och -8 ute utan element!Pumpen är undermålig, blir en ny, enkelt och snabbt!Vi ligger på ca 36-38kwh/dygn, ca -6 till -16 på dessa 3 dygn sin jag har mätt på.Vilka säljer Nocira i Umeå? Hittar ingen, annars blir det polarpumpen.se..Om jag vore i dina kläder skulle jag köpa en Atlas pump igen ! tomte::God jul..
Jaha? Vad har sommarförbrukning med det att göra? Förra vintern orkade den gamla skitpumpen! För 4900:-!Vi ligger på 20-25gr inomhus, 25gr i hallen där pumpen sitter, och höjning med 1gr kostar ca 5%!En värmepump skall orka med öppen planlösning och -8 ute utan element!Pumpen är undermålig, blir en ny, enkelt och snabbt!Vi ligger på ca 36-38kwh/dygn, ca -6 till -16 på dessa 3 dygn sin jag har mätt på.Vilka säljer Nocira i Umeå? Hittar ingen, annars blir det polarpumpen.se..God jul..
Hej!Jag märkte att det gjorde en del hur vingen stog vid lite tester, vingen kväver ju utbl.en del och då blir det ju varmare!Men jag kollade under en hel cykel mellan avfrost. när det var ca 10 min kvar till avfrost var det 23.5 i insug och 42.8 i utblåsmed samma inst. som näms ovan ! lite bättre kanske?
Har märkt nu när det är -15ºC ute att innerfläkten faktiskt har varvat ned för att få bra ∆t !!!Den går inte alltid på max varv, den går nu på typ 4 av 5! Så fast det är svinkallt ute så har jag 19.3 in och 41.2 ut !! (fjärren på 20C)∆t= 21,9ºC (minns ej hur lång tid från avfrostning dock)Det innebär att maskinen dumpar mindre värme inomhus.