0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min garage pump började med att isa igen i år vilket den inte gjorde förra året.Slutade använda follow me och tog väck plast nätet bakom sen gick den hur bra som helst trots vi fått 5dm snö på 3 dagar där jag bor som den sugit in i lammelerna.Jag har inte min värme kabel inkopplad för smältvattnet försvinner iaf.Kör 3 pumpar utan värme kabel utan problem men nu har jag lutat alla lite bakåt och åt vänster för att underlätta av riningen.
Follow me funktions knappen ska du inte använda. . Detta verkar bara ställa tilll problem. Sen kan man strunta i vad det står för temp i displayen. Själv kör jaginställd på 24 GRADER . Då blir det ca 20 grader inomhus .Har gjort jämförelser med grannen . De har visserligen ungefär samma elräkning , men svinkallt inomhus och knappt någon lampa tänd. Så nog gör pumpen nytta. Beträffande hållbarheten.Jag kollade inuti, Får man inga fel på det elktriska kan man väl alltid byta någon fläkt eller kompressor, Tycker det verkar vara rätt lika grejor i andra pumpar, Håller pumpen 2 år har den betalat sig flera gånger.