0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag har ett liknande problem, min effektvakt slår till och från med ca 1 min mellanrum just nu, och tillskottet står konstant på 9 kw. I går var det -18-19 ute men i dag är det bara -5 och jag har samma beteende? Jag tycker också att det är lite kallt inne, ca 17-18 grader.Det känns som att det inte är optimalt att effektvakten får göra så många till och frånslag då det låter som om det är ett mekaniskt relä inblandat?Någon skrev i tråden att effektvakten kan vara fel installerad, vad menas med det? Är det något som man kan fixa själv eller måste jag ta hit en reparatör?
Har tittat på överhettningsskyddet och det har inte löst. På skärmen blinkar ikonen för eltillskott och texten "Effektvakt aktiv" visas.Mina temperaturer på maskinen är:Framledningstemp GT1: 33,7 (45,1)Ute GT2: -7,7Tappvarmvatten GT3:1 39,1Varmvatten GT3:2 39,4Värmevatten GT3:3 33,4Kompressor GT6 66,0GT3-temperaturerna verakr låga. Ska inte de ligga kring 50 grader?
Säkra upp huvudsäkringen istället för att installera en effektvakt.Man är ofta inte medveten om att man med effektvakt installerad, tillåter pannan att stänga av värmen när Du bäst behöver den.