0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har kört med min EcoAir 107 och EcoEl 1550 en tid men det är först nu Kung Bore gjort entré på allvar och tvingat mig att tillåta eltillskott. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska trimma in detta driftläge men det ger sig nog.En fråga - varför är fabriksinställningen att spärra kompressorn redan vid -10 grader? Ska inte EcoAir gå ner till -15 grader enligt marknadsföringen? Vad är konsekvensen av att ändra denna lägsta temperatur? Ska man tillåta -15 eller ska man lägga sig mellan -10 och -15?
HejEcoAir går teoretiskt till -15 när den är kopplad till EcoEl, vid annan koppling till -10. Men om den går till -15 i verkligheten beror på vilken framledningstemp du har. Om du kollar på sid 10 i manualen ser du att max-tempen som vattnet får ha in till EcoAir är 48 grader vid -7 och sen faller det ner till 43 grader vid -15.
Citat från: skuggan_pm skrivet 19 december 2009, 09:05:12HejEcoAir går teoretiskt till -15 när den är kopplad till EcoEl, vid annan koppling till -10. Men om den går till -15 i verkligheten beror på vilken framledningstemp du har. Om du kollar på sid 10 i manualen ser du att max-tempen som vattnet får ha in till EcoAir är 48 grader vid -7 och sen faller det ner till 43 grader vid -15. HejÄr du säker på att knäckpunkten i tempdiagrammet är -7 ºC? I beskrivningen på Ecologic anges -10 ºCJapp -7 i min manuall men ser nu att de tagit bort temperaturerna i senaste versionen