0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Låter kasst, spetsa med el redan vid -1..! 145kwh/dygn, vi ligger på 55-60kwh/dygn i -24 inkl HH-el.
Ja, skitpumpen viker in redan vid -10, sen måste mer effekt in..
Hur sätter man elpatronen på 0KW?,vågar man det nu när det är minus 5 grader?
HejMin 107:a spetsar för fullt nu. Vid -8-9 grader så går det totalt ca 145 kWh/dygn. Elpatronen går på 3kW 24 timmar per dygn så 72 kWh per dygn spetsar jag Klarar mig till -1 utan elspets men sen är det som om pumpen helt tappar orken.
Citat från: skuggan_pm skrivet 19 december 2009, 09:32:14HejMin 107:a spetsar för fullt nu. Vid -8-9 grader så går det totalt ca 145 kWh/dygn. Elpatronen går på 3kW 24 timmar per dygn så 72 kWh per dygn spetsar jag Klarar mig till -1 utan elspets men sen är det som om pumpen helt tappar orken. HejHur måga timmar/dygn går pumpen vid säg -3 ºC?
Ja. vad ska man säga. Nu när det är rejält kallt (i alla fall mätt i Sthlm) så spetsar min 107a med 6-9kw hela dygnet . Nästa år blir det till att komplettera den underdimensionerade lösningen som jag har nu. Försöker man sig på att duscha så räcker inte VV så här blir väl lösningen att sätta in VV-beredare på 100l. Den här månaden har jag redan gjort av med närmare 3000kwh inkl hushållselen *suck* /Krístofer
Är det jättestora hus ni har? Eller kråkslott?Vi gör av med 1170kwh förra Feb när det var -24 i några dagar, på 141kvm, med 20gr inne, och detr många dagar kvar på Dec än!/Andreas.