0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har nyligen fått en Qheat 660 installerad hos mig och enligt installationsmanualen som gäller för båda modellerna räcker 60 mm om rören tas ut på höger sida från innedelen , men om du skall ha rören på vänster sida skall det vara minst 142,5 mm till tak.Lasse
Tack för svaren får åka och o prata med dom igen, och be dom ta fram installationsmanualen och kolla, är din 660 bra tycker du?? är den tyst?
Lånar tråden lite grann här...Är inne på att installera en Nocria men undrar hur mycket utrymme den behöver runt om?Har ca 1m mellan väggen och knoppen på gardinstången på andra sidan.Vad jag förstår ska 10cm räcka på varje sida. Så om jag låter det vara 10 cm mot väggen i hörnet och sedan byter knopp på gartinstången så borde det kanske gå.Det blir ju några cm över till gardinen och själva fönstret.Hur tas rören ut? Är det bakom maskinen eller på sidan om den?Mvh,Johan
Då borde det inte vara några problem med utrymme runt innerdelen pga rören. Antar att det är för luft circulation och för att kunna komma åt innerdelen som det ska vara luft runt om...Då kanske man kan få plats ändå...Mvh,Johan
Den tar ju ingen luft från sidorna så det är väl mest för att komma åt att få dit den.