0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag har i samband med övergången till WIN / övergått till OPEN OFFICE.Kanske någon här på forumet vet vad mottagaren behöver för KONVERTERARE för att kunna läsa det som sparats i Open Office-formatet ( .ods och .odt ) ?HälsningarSW
När det ändå pratas om win7...Jag har tänkt att uppgradera ett antal maskiner, både fysiska och virtuella, från XP till Win7, och jag upptäckte den hårda vägen att det inte går att göra en upgrade från xp direkt till win7.Jag ser att det går att uppgradera genom att först uppgradera till Vista och därifrån till Win7. Är det en användbar väg eller˛bör man bita i det sura äpplet och installera från scratch?Det är givetvis trevligt att rensa ut gammalt ludd, men eftersom jag bara använder windows i nödfall så har jag inte en massa skräp liggande, däremot en massa skumma program som jag måste leta upp igen, om de överhuvud taget går att få tag på.
Citat från: tipo874 skrivet 10 december 2009, 21:45:59När det ändå pratas om win7...Jag har tänkt att uppgradera ett antal maskiner, både fysiska och virtuella, från XP till Win7, och jag upptäckte den hårda vägen att det inte går att göra en upgrade från xp direkt till win7.Jag ser att det går att uppgradera genom att först uppgradera till Vista och därifrån till Win7. Är det en användbar väg eller˛bör man bita i det sura äpplet och installera från scratch?Det är givetvis trevligt att rensa ut gammalt ludd, men eftersom jag bara använder windows i nödfall så har jag inte en massa skräp liggande, däremot en massa skumma program som jag måste leta upp igen, om de överhuvud taget går att få tag på.Jag testade att gå omvägen via vista. Problemet var att uppgraderingen till vista sket sig.Jag tror nog dock att man blir gladast om man gör en clean installation.
Citat från: MangeH skrivet 10 december 2009, 22:37:44Citat från: tipo874 skrivet 10 december 2009, 21:45:59När det ändå pratas om win7...Jag har tänkt att uppgradera ett antal maskiner, både fysiska och virtuella, från XP till Win7, och jag upptäckte den hårda vägen att det inte går att göra en upgrade från xp direkt till win7.Jag ser att det går att uppgradera genom att först uppgradera till Vista och därifrån till Win7. Är det en användbar väg eller˛bör man bita i det sura äpplet och installera från scratch?Det är givetvis trevligt att rensa ut gammalt ludd, men eftersom jag bara använder windows i nödfall så har jag inte en massa skräp liggande, däremot en massa skumma program som jag måste leta upp igen, om de överhuvud taget går att få tag på.Jag testade att gå omvägen via vista. Problemet var att uppgraderingen till vista sket sig.Jag tror nog dock att man blir gladast om man gör en clean installation. Det är snyggast så. Allt junk som man dragit på sig under tiden försvinner.
Stämmer. Då får man köpa Windows OEM. Windows 7 Home Premium OEM bör kosta ca 1100kr.
Citat från: MGKea skrivet 15 november 2009, 05:40:34Stämmer. Då får man köpa Windows OEM. Windows 7 Home Premium OEM bör kosta ca 1100kr.Nu förstår jag inte. Hur långt är ett snöre = vad kostar Windows 7. Ja, allt från 795-3095 enligt Dustin.se beroende på vilken av alla versioner man vill ha.Det är ju lite bökigt att köpa en uppdateringsskiva enbart för en nyinstallation.Kanske dags att byta till ett riktig dator när du ändå håller på, där nyaste versionen av systemet kostar ett par hundra.
HejWin 7 UltimatePlötsligt går det inte att skapa nya mappar.Vad kan ha hänt ?Kanske någon annan har råkat ut för samma sak och har en lösning ?Jag hoppas på detHälsningarSW