0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Verkar som att du är en vis och påläst man..
Det var väldigt lite aktivitet inne på detta forum. Endera så anser samtliga att mitt resonemang är rätt eller också så är det ingen som bryr sig och det är i så fall tråkigt då jag hoppats att få lite kommentarer från ägare av olika system och vad de tycker.En fråga till Janne El-Energi. Din siffra på hushålls el är det en normal förbrukning i en familj på fem personer exklusive varmvattnet.Kom igen grabbar och tjejer, ge era åsikter.
För att göra valet än svårare dras förmodligen fjärrvärme in till vårt område. Pris 40 ' för installation samt F.K 9300 :-/år + R.K 0.29 kr/kWh.(Blir ju något dyrare drift men lägre investering än ovanstående. )
Jag går oxå i Luft/Vatten pump tankar och jag kommer med största sannolikhet välja Kiricks pump (Starline). Pratade med dem och de nämnde pris på 50K för en komplett installation med Acumulator tank. De skall komma hem o kolla av huset och möjligheterna i vecka så jag kan återkomma när det varit här.Om jag har förstått det hela så vill man ha en ganska saftig vattentank så att pumpen får gå länge och inte i korta intervaller. Jag har lite svårt att se varför man ska välja Nibe eller liknande med en elpanna för ca 95K när det verkar räcka med en Acctank med tillkopplad elpatron.MvhPeM