0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ok ok det verkar vara så det funkar på de flesta pumpar, men vad skiljer då att köra max fläkt-läge och fläkt-läge auto? Borde bli precis samma sak eller?Har någon nån idé hur man skulle kunna modda nocrian så att den t ex går över i rent fläktläge nån gång i timme och blåser på lite? Eller kanske att den går över i hi-power eller att rikttempen höjs vilket också ger högre fläktgång.Jag har pumpen i en lokal som står tom mellan 21-17 och pumpen sitter på ena kortsidan i ett rum som är 12 meter långt och på motsatt sida finns en dörr till resten av lokalen och jag vill pressa ut så mycket värme som möjligt dit.
Tack för tipset Oskar P!Hur styrs egentligen förhållandet mellan fläktnivå och värmenivå i pumpen? Avger den alltid luft med samma temp vid samma inställda rikttemperatur och ökar och minskar sen mängden varm luft efter behov? Kommer alltså endast fläktnivån att ändras om jag skulle försöka mig på att flytta givaren, eller kan det bli så att det börjar pysa ut varmare luft, men utan att höja fläkten så mycket?
Börjar bli tveksam.., hatar pumpar som inte går att styra! Vi är beroende av ganska högt luftflöde, Boschen går att styra fläkten hur som helst, när kompressorn går, och full fläkt jämt, förutom natten.Går fläkten jättelågt? Annars inget att ha../Andreas.
Börjar bli tveksam.., hatar pumpar som inte går att styra! Vi är beroende av ganska högt luftflöde, Boschen går att styra fläkten hur som helst, när kompressorn går, och full fläkt jämt, förutom natten.
Apans fråga kändes som om han var orolig för att den ska blåsa på för mycket exvis nattetid om man vill hålla ned ljudnivån...
Eller går den ned i lägre i fläkt än läge 1? Så att luften knappt rör på sig...