0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har fattat det att det bara är Toshiba som man kan ställa fläkten så den håller samma läge hela tiden men jag kan ju ha fel.
Funkar inte alla ll/vp, förutom Toshiba, så att den ändrar fläkt beroende på vad den tycker är bäst ?Min E9-DKE funkar då så att den bara går upp i den hastighet den tycker även om jag har den på fullt blås.Har fattat det att det bara är Toshiba som man kan ställa fläkten så den håller samma läge hela tiden men jag kan ju ha fel.
Jo du har helt rätt i att alla andra pumpar justerar fläkthastigheten helt automatiskt upp eller ned i värmedrift som pumpen själv tycker är bäst oavsett vad man själv har ställt in eller vill ha, och detta gäller mig veterligt alla andra pumpar förutom Toshiba.
Det kanske är på det sättet att du inte kör din ME FD25-pump helt regelbundet i garaget eller?? Du får därmed inte upp någon ordentlig grundvärme i hela utrymmet inkl ytorna där som väggar, tak mm, och därmed skulle jag möjligtvis kunna tro att innerdelsfläkten inte reagerar exakt på samma sätt som jag beskrev det hela. Däremot om du körde helt kontinuerligt med pumpen i garaget och därmed får upp en ordentlig grundvärme så skulle jag gissa att pumpen och innerderdelsfläkten reagerar och verkar ungefär precis så som jag beskrev det i tidigare inlägg, dvs att den kommer att justeras upp och ned i hastighet efter pumpens värmeavgivning, innetemperaturen i garaget mm oavsett vad du nu har ställt in för hastighet.