0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror att det skiljer en del på vilken grund kod man väljer.Tror det är olika protokoll på något sätt. Gå igenom koderna inom HOM till att börja med och se om det hjälper.
Har märkt att man måste höja tempen någon grad när det blir kallare ute,lite irriterande (finns väll ingen fjärrkontroll med utomhus givare).Vet ej varför det blir så.Pumpen borde väll ge samma inne temp oavsett ute temp så länge den orkar med.//kpeson
Man kan även ringa en support (020 985 745) se manual sid119,och höra om de kan uppdatera kontrollen att funka mot en ej fungerande apparat.
Hej RaffenVälkommen tillbaka.Kan vara som du säger men jag tror det beror på min mekaniska frånluftsventilation.Vid kall väderlek kommer det in kyligare luft i friskluftsventilerna,vilket gör att det känns dragigare.Detta fenomen fans även innan pumpens tid.Innetempmätarna ligger hyfsat konstant men det känns kallare.Pumpens fläkt gör väll att draget ökar ytterligare,även om pumpen blåser varmluft (ibland),flyttar den ju även den kalla friskluften.Trots detta känns det bra att ha friskluft in i huset.Har funderat på FTX mm ,men jag tror inte på iden med långa kanaler för friskluften.//Kpeson