0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Marmbrandt! Ja då skall du givetvis välja en Toshiba-pump eftersom det är det enda fabrikat förutom Fujitsus Nocria-pumpar som har en innerdel som är 25 cm hög. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 19 oktober 2009, 19:01:26Hej Marmbrandt! Ja då skall du givetvis välja en Toshiba-pump eftersom det är det enda fabrikat förutom Fujitsus Nocria-pumpar som har en innerdel som är 25 cm hög. Mvh Raffen. Förutom att Toshiba saknar sving i sidled, då är det bara Nocrian kvar.
Ja det kan du väl ha rätt i du, sen vad man nu överhuvudtaget skall med swing till vare sig åt ena eller andra hållen det förstår jag inte alls faktiskt??
Jag nämnde det bara i förbifarten eftersom det kanske finns potentiella kunder som ev tror och inbillar sig att detta behövs och är mkt viktigt för värmespridningen skull från pumpen, men det gör det ju faktiskt inte alls, och det var detta jag ville ha framfört nämligen.
Citat från: Raffen skrivet 19 oktober 2009, 19:29:59Jag nämnde det bara i förbifarten eftersom det kanske finns potentiella kunder som ev tror och inbillar sig att detta behövs och är mkt viktigt för värmespridningen skull från pumpen, men det gör det ju faktiskt inte alls, och det var detta jag ville ha framfört nämligen.OK, iom att bara vissa fabrikat av LL/VP har tagit fram den funktionen, och ej heller t ex Toshiba, så är det säkert helt onödigt förstås. tomte::
Ja precis som vanligt ungefär så har detta inte ett dugg med just Toshibas pumpar att göra när jag uttalade mig om behovet att köra med swing eller inte
Raffen:Så om det är 6m till "sista hytten-rummet längst bort" gör det INGEN skillnad att varmluftströmmen riktas ditåt delar av tiden mha swingfunktion ??
Citat från: Raffen skrivet 19 oktober 2009, 20:10:25Ja precis som vanligt ungefär så har detta inte ett dugg med just Toshibas pumpar att göra när jag uttalade mig om behovet att köra med swing eller inteJag råkade bara nämna Toshiba i förbifarten. Det viktiga är ju att marmbrandt kan göra ett bra val som passar hans behov tycker jag.
Ja jag förstår du, jag tycker väl kanske bara att du råkar nämna Toshiba i förbifarten lite väl ofta.
Dom tänker nu installera en 09 FR-N, det är ok med mej förutom att den saknar swing-funktion i sidled.Det behöver jag då det är viktigt att nå till för o akterhytt, 22m stålbobåt. Please kom med tips på fabrikat-modell som har en låg innedel med swing, ngn luftrening.
Sen har du ju rätt i att om kunden absolut vill ha denna funktion så får man upplysa om vilka pumpar som har alt har begränsningar i dessa funktioner, men det kan väl kanske vara bra om de också får veta lite mer när de ändå frågar om denna funktion eller hur??