0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...får väl kolla om grannen har hackat sig in i källaren^^
Jag är väldigt säker på att det bara är pumpen som har dragits igång, alltså inget annat som borde dra ström, ingen av golvvärme slingorna var igång. Men jag litar på att ni har koll på vad ni säger så jag ska ge den över vintern igen och se vad som händer, kommer köpa en mätare och kolla förbrukningen också. Kan bara inte förstå vad det kan vara som gjort att det blev så hög kostnad om det nu inte var pumpen, får väl kolla om grannen har hackat sig in i källaren^^Så jag tackar för infon och återkommer med mer info senare, Tack och hej.
Citat från: R.B skrivet 14 oktober 2009, 18:45:21Jag är väldigt säker på att det bara är pumpen som har dragits igång, alltså inget annat som borde dra ström, ingen av golvvärme slingorna var igång. Men jag litar på att ni har koll på vad ni säger så jag ska ge den över vintern igen och se vad som händer, kommer köpa en mätare och kolla förbrukningen också. Kan bara inte förstå vad det kan vara som gjort att det blev så hög kostnad om det nu inte var pumpen, får väl kolla om grannen har hackat sig in i källaren^^Så jag tackar för infon och återkommer med mer info senare, Tack och hej.Som sagts av flera det är tekniskt omöjligt att pumpen drar så mycket ström!Antagligen sitter den på en 10A säkring och du kan kanske som absolut maximum belasta den med 2500W kontinuerligt utan att den bryter det betyder att du gör av med 2,5*24*60kWh= 3600kWh på två månader.Men som sagt pumpen förbrukar på absolut maximum troligen aldrig mer än 1200kWh/månad.Min lite kraftfullare Toshiba (drar som mest ca 2300W mot Panasonics 1700W) har aldrig tagit mer än 920kWh på en månad