0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Godmorgon Jonas har precis som dig dessa i en påse e det bra eller vore det ultimata att ha dessa inkopplade ? Har fortfarande -18 det knarrar härligt under skorna "utomhus" Mvh tyke
Tack för svaret jonas. I mitt fall så har jag 20 A vid stolpen så jag antar att jag gör bäst i att behålla det ?Mvh tyke
Vi har haft vår Split installerad med utedel inkopplad i drygt en månad nu. Vi hade en del strul i början med elkopplingar i huset, och en klappkontakt i pumpen som gjorde att det gick på ett HP-larm stup i ett (det är åtminstone serviceombudets analys av det hela). Nu trummar den på för full fart i alla fall. Dock anser jag att pumpen för ett j-a oväsen. Kompressorn låter hela tiden, och den hörs tydligt på 20-25 meters avstånd. Vad har ni för erfarenheter av ljudnivåerna? Visserligen har den gått på ganska hög effekt nu när det varit så kallt, men jag anser inte att det låter helt "friskt" ändå.Vår återförsäljare har ännu inte så mycket erfarenhet av Spliten att han kan avgöra vad som är en normal ljudnivå och vad som inte är det.
tjenarejag undrar hur det ter sig med tillsatselen i spliten, om det är minus 15 ute och det står att den levererar ungj 6kw när man ger den 3kw vid 35 grader framledning på högsta hastighet. då är det väl ingen tillsats el inräknat i det utan det är vad kompressorn tar?om det sen står i displayen t1 eller både t1 och t2 samtidigt hur mycket extra el går den in med? på steg 1 samt 1 och 2 ihop?mvh daniel
Hej gb! Hittade lite info på sid 27 i skötselanvisningen.Där nämner dom 4kw, 6 kw, 9 kw. Vet inte om det var detta du var undrande över ?Mvh tyke
Citat från: tyke skrivet 08 januari 2010, 17:46:06Hej gb! Hittade lite info på sid 27 i skötselanvisningen.Där nämner dom 4kw, 6 kw, 9 kw. Vet inte om det var detta du var undrande över ?Mvh tyke japp kanon, om ratten på styrkoret står på A så är det 4kw i 2 steg, B 6kw i tre steg och C 9kw i 4 stegfast 4 steg kan den ju inte visa i displayen iof?vilket läge står den på från fabrik?