0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
man behöver väl inte handshunta man kan väl ställa om att den ska gå som elpanna funkar på L/V innerdelarna från nibe
Citat från: FRJO skrivet 10 oktober 2009, 14:07:32man behöver väl inte handshunta man kan väl ställa om att den ska gå som elpanna funkar på L/V innerdelarna från nibeKanske det tillochmed, men reservläget måste man iaf handshunta i.
Citat från: cheetah1 skrivet 10 oktober 2009, 14:13:29Citat från: FRJO skrivet 10 oktober 2009, 14:07:32man behöver väl inte handshunta man kan väl ställa om att den ska gå som elpanna funkar på L/V innerdelarna från nibeKanske det tillochmed, men reservläget måste man iaf handshunta i. O jag som inte ens har en shunt o har körde min som elpanna vid installationen. O tänka sig det funkade utmärkt. Precis som det vore en bergvärmepump, fast utan ekonomin. O så måste jag erkänna att den var tystare.
För att kunna producera värme även om köldbärarkretsenär bortkopplad eller vid eventuell service kanvärmepumpen ställas i reservläge, och därigenomenbart producera värme med elpatronen. Varmvattenproduceras inte i detta läge. Kompressorn och köldbärarsystemetär då avstängda och endast värmebärarpumpenoch elpatronen är aktiva. Temperaturenstyrs av termostat. För att aktivera detta läge ställerman strömställaren i läge "Reservläge"