0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Jag flyttade in i en villa, för snart ett år sedan, med en installerade Nibe 360P. Jag har inga direkta anmärkningar på själva pannan, men då golvvärmen i köket inte verkade fungera anlitade jag en firma som kom och tittade på den. De kunde inte hitta några fel, utan trodde det hade med inställningarna att göra. Givarna löste ut som de skulle och samtliga rör var varma, trots detta förblev köksgolvet, med klinkers, kalla. Vid avstängning av samtliga rör och öppnande en efter en fick jag till slut värme i köket, men i samma sekund som jag öppnar de andra så försvinner värmen. Då köket är stort och man vistas där mycket är det ett stort bekymmer.Ett annat problem är att ljudet från insugsventilerna är väldigt högt, en av ventilerna är placerad vid tv-rummet så den måste vara igensatt för att inte störa. På ovanvåningen, toaletten, dras förmodligen dålig luft upp av ventilen så fönstret måste vara öppet för att det inte ständigt ska lukta avlopp. Vet någon här vad jag kan göra för att få rätt på dessa två problem?Tacksam för all hjälp!Vänligen /Martin
Tack för tipset!Ska kolla in vad en RG10 kan tänkas vara. Jag har två styrboxar, som täcker 4, resp 2 slingor. Den med 2 slingor täcker badrum, och tvättrum. Vågar man sig själv på att dra ur sladdarna de är inkopplade till i "distribuator-delen"?Nu när ventilerna har öppnats och stängts av mig är det väl totalt omöjligt att veta hur mycket de ska stå öppna på, då jag inte vet längden på rören, samt ens vilken del av rummen som täcker vilka slingor. Tidskrävande pyssel...
Cirkulationspumpen, en sådan känner jag inte till var denna kan sitta.
Firman jag hade ute sa att de inte kunde ställa in värmen till slingorna eftersom det tar tid för golvet att bli varmt och det var nåt jag själv fick trixa med. Jag har fått värmen i köket att fungera, men så fort jag slär på värmen till någon av de andra slingorna blir det kallt i köket. Det innebär att om jag har alla slingor öppna så blir inte köksgolvet varmt.