0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Vad kommer er hetgas temp upp i med runt 0-5+gr ute och 50grader från pumpen?
kör inte upp den riktigt dit, brukar vara kanske 48 när min stannar - men skulle tippa på 78C (-22 på displayen)Min är 3-fas med 404-gas.//M
Månsson: Då beror det med största sannolikhet på att givaren blir uppvärmd av kompressorrummet. Om du vill kolla/fixa det själv så får du minst lyfta locket och säkert även lossa på baksidan så att du kommer åt givaren som sitter långt ner på rören som till förångaren. Givaren sitter med ett buntband långt ner och givaren är inte särskilt bra utformad för att sitta på ett så tunt rör men det funkar hjälpligt. Se till att den ligger dikt mot röret och flytta gärna upp den högre. Har du ett band längs ner som det *inte' blir frost på vid körning så se till att givaren inte sitter där.
Fast jag tycker fortfarande inte det här förklarar varför beteende skiljer när man har bE 2 och bE 8, för det är så jag uppfattar min pump. Om jag har bE satt till 2 och låter temp-tank sjunka till ~30 grader kommer den köra tills den är uppe i min börtemp 40 grader. Om jag sätter bE till 8 grader så kommer pumpa starta när tanktemp är 32 grader och gå till första avfrostning, som den inte gör och sen avslutar den istället.Samma utetemp, samma förutsättningar för allting förutom just bE som skiljer.
Sege;Var sitter givaren i tanken?